22.12.11

11 minút , Paulo Coelho

Je naozaj už len pár kníh, ktoré som od Coelha neprečítala.Veľa ľudí považuje jeho knihy za priemerné a smeje sa ľuďom,ktorí v nich hľadajú seba,svoju životnú cestu apod. pretože majú veľký komerčný úspech.Ja sa k tomu vyjadrovať nebudem, pretože mi je úplne jedno, čo si kto o jeho knihách myslí,jeho knihy mi pomáhajú a otvárajú oči.To mi celkom stačí.
11minút je román o prostitútke,ku ktorým Coelho celkom inklinuje.Táto prostitútka,Mária,mi v románe nebola extra sympatická, ale to mi dojem vôbec nepokazilo, pretože Coelho vie ako písať.Prešla si niečím, čo som dobre poznala a vlastne on má ten dar,napísať to, čo ľudia poznajú,už sa im to stalo, ale nevedeli o tom alebo sa tým nezaoberali alebo to jednoducho nevedeli vyjadriť slovami.Takže v tomto smere jeho knihy určite napomáhajú v duchovnom vývine človeka.Je dôležité pochopiť, čo sa to v našich životoch deje ...Ale to už nie je  ku knihe.Tu je pár mnou vybratých citátov,či úryvkov z knihy ktoré sa mi najviac páčili:

"Raz popoludní,keď videla ako sa v parku hrá matka s dieťaťom,sa rozhodla, že vari môže premýšľať na svadbu a manžela,deti a spoločný dom s výhľadom na more,ale že sa nikdy nezamiluje-lebo vášeň všetko skazí."

"Mám dve možnosti,buď sa budem považovať za obeť, alebo za odvážnu ženu, čo sa vydala hľadať svoj poklad.Všetko je len otázka pohľadu."-Mária sa rozhodla byť odvážnou ženou - prestala sa zaoberať citmi, rozkázala si v noci neplakať a zabudnúť kým bola: zistila, že má dosť pevnej vôle na to, aby samu seba presvedčila, že sa práve narodila a teda nemôže za nikým smútiť."

Keby som zaspala na ruskom kolese a náhle sa zobudila , čo by som cítila? Prvý pocit by bol asi ten, že som tam uväznená,vystrašená z výšky,napínalo by ma a chcela by som čo najskôr ujsť.Ale keby som dôverovala lanám a bola presvedčená, že sú mojim osudom, že celý ten stroj riadi Boh, tento strach by sa vzápätí premenil na vzrušenie.


"Po celý svoj život som lásku vnímala ako istý druh dobrovoľného otroctva.To však nie je pravda: sloboda existuje iba tam,kde je aj láska.Len ten, kto sa úplne odovzdá, kto sa cíti slobodný, môže vrúcne milovať.
A kto vrúcne miluje, cíti sa slobodný.A preto napriek všetkému, čo môžem prežiť, urobiť, objaviť, nič nemá zmysel.Už som sa cítila ranená, ked som stratila mužov, do ktorých som sa zamilovala.Dnes som presvedčená, že nikto nestráca nikoho,pretože nikto nikoho nevlastní.Toto je naozajstná skúsenosť, ktorú nám dáva sloboda: mať najdôležitejšiu vec na svete a pritom ju nevlastniť."


"Hlboká túžba, najskutočnejšia zo všetkých je túžba k niekomu sa priblížiť.Potom sa začínajú odvíjať reakcie, žena a muž vstúpia do hry,  ale to, čo sa deje predtým-tá príťažlivosť, čo ich spojila- sa nedá ničím vysvetliť.Je ňou nedotknutá čistá túžba.Keď sa túžba ešte nachádza v tomto stave , muž a žena sa zamilujú do života. Každý okamih prežívajú s posvätnou úctou.Vedia,že nevyhnutné sa isto prejaví, že pravdivé si vždy nájde cestu ako sa ukázať. A keď ten okamih nastane, neváhajú, nestrácajú príležitosť, nedajú si uniknúť nijaký magický okamih, lebo rešpektujú význam každej sekundy."

Túžba nie je to, čo vidíš, ale to, čo si predstavuješ.

Keď som už nemala, čo stratiť, dostalo sa mi všetkého.Keď som prestala byť tou,ktorou som bola, našla som samu seba.

Sex je umenie prostredníctvom ktorého sa dá ovládať nekontrolovateľné.

"Niektoré veci nemožno rozdeliť, nemôžeme sa báť oceánov, do kt.sa dobrovoľne ponárame, strach zväzuje každého.Človek prežíva svoje peklo preto, aby ho pochopil.Milujme sa, no nesnažme sa však navzájom vlastniť."

"Áno aj ja ťa veľmi ľúbim, ako som nikdy nikoho neľúbila a práve preto teraz odchádzam, lebo keby ostanem, sen by sa premenil na skutočnosť, na túžbu vlastniť, želať si, aby tvoj život bol aj mojim...a napokon na všetky tie veci, kt. premení láska na otroctvo.Takto to bude lepšie:sen.Musíme dávať pozor na to, čo si chceme odniesť z inej krajiny, alebo aj-zo života."

[Music: The Doors,album Full Circles ♫ ]

No comments:

Post a Comment