4.7.13

Môj Art Film Fest 2013

Takže môj tretí ročník tohto skvelého festivalu, no neviem, pre mňa bol tento ročník najslabší.
Prvý deň sme boli na The Fifth Season. No už len to, začiatok festivalu, tešíš sa na niečo super, no pre m§a to bol strašne pochmúrny a zbytočný film, no čo už, aj také musia byť..
Druhý deň festivalu bol už o niečo lepší. Hneď zrána potešila snímka Jesť, spať, zomrieť(švédsky, ak si dobre pamätám) a že ani Škandinávci to nemajú vždy ľahké, no akosi sa vedia spojiť, narozdiel od nás ( a ie len otom). Potom v Metre krátke filmy: nepochopené až na jeden, ten sa mi veľmi páčil volá sa The mass of men a je o anglickom týpkovi, kt. došiel 3 minútý skôr na niečo také ako je naša sociálka, boli k nemu hnusní ale on vlastne "držal hubu a krok" ale potom tam prišiel chlap a pár ľudí poprevŕtal klincami no a na konci bol super quote "The mass of men lead lives of quiet desperation". 
Potom sme si pospali na inak ale super filme Láska a anarchia a potom potom sme ešte zhliadli žhavú 50 ročnú Gloriu. :D
Tretí deň sme si dali len večerný artfilm na longboardoch.Pre mňa film, na ktorý som sa najviac tešila s mojou milovanou Julie Delpy v poradí tretí snímok Richarda Linklatera zo série "pred a fáza slnka" ako by som skrátene nazvala "Before Sunrise", "Before Sunset" a posledná "Before Midnight". Prvú Before Sunrise asi už neprekoná. Klasika, málo sa stalo, veľa sa nadialógovalo. Vôbec mi to nevadí, mám práveže rad ataké filmy oveľa viac, ako keď si za celý film povedia 3 vety a nič. Práve o to ide. V reálnom vzťahu sa rozpráva, háda, argumentuje, uráža, odchádza, prichádza, uvedomuje a udobruje sa veľmi veľa. Takže pre mňa potešenie, ktoré som čakala. (mohlo trvať aj trocha dlhšie)
Štvrtý a zároveň prvý deň, ktorý sme strávili v Tepliciach. Bling Ring keby mám trochu menej rokov alebo možno menej rozumu tak sa mi to aj páči, ale kažopádne, nudné, bez pointy a čakala som viac.Potom sme šli do BA a pršalooo.
Predposledný deň festivalu, a to utorok sme tiež boli len na 1 filme "Punkový syndróm" páčil sa mi, páčilo sa mi, že vyspelí ľudia, dokážu aj ťažkú a smutnú tému zobraziť ľahko a prijateľne a pritom nezosmiešniť.
Streda, the last day, som si chcela vychutnať naplno a tak som od rána bola na Ovečke, ktorá chcela lietať, milý taiwanský film. Potom Raj;Nádej, tiež milé :D od Ulricha Seidla. Na čínskom Pre gram kokaínu, celkom nechápem, čo robilo niečo také na AFF, ale inak fajn. Potom V hmle pre mňa predstavoval taký typical arfilmový film, neviem prečo. A nakoniec Henrik, na ktorého som ani neplánovala ísť bol najsuper!

Ale Art Film nie je len o filmoch, je o tej atmosfére, ktorú každý cíti inak a inde a na iných filmoch. Pre mňa je to stále skvelý festival, len tento rok trval pre mňa krátko.

No comments:

Post a Comment